Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se

Beställ ritningar, allmänna handlingar och detaljplaner

För att ta reda på vilken fastighetsbeteckning din fastighet har kan du söka på adress i Uppsalakartan  eller logga in med e-legitimation på Lantmäteriets webbplats .

Du måste fylla i allt som är markerat med *

Fastighetsinformation
Om gatuadressen saknas eller är okänd kan du skriva Saknas eller Vet ej i fältet.
Om du har aktbeteckning, ange det här.
Vilket eller vilka våningsplan vill du beställa ritning för?
Annan handling
Bifoga en eller flera filer. Till exempel kan du bifoga en bild som visar vilken byggnad beställningen gäller om det finns flera på fastigheten.
Faktureringsuppgifter
Ytterligare information
XXXXXX-XXXX (10 siffor)
Faktureringsuppgifter
XXXXXX-XXXX (10 siffor)
Faktureringsuppgifter
(ÅÅÅÅMMDD-XXXX)

Se kostnader för kopiering av allmän handling.

Här kan du till exempel lämna mer information om vilket underlag du vill beställa.

Hantering av personuppgifter

Uppsala kommun behandlar personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Plan- och byggnadsnämnden ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter i detta formulär.

Vi samlar in uppgifterna för att kunna handlägga beställningar och lämna ut allmänna handlingar. Det gör vi utifrån de rättsliga grunderna allmänt intresse och myndighetsutövning.

Begär utdrag eller klaga

Om du vill ta del av de uppgifter vi har sparade om dig kan du begära ett registerutdrag. Du har rätt att få uppgifterna inom 30 dagar. Läs om dina rättigheter som uppgiftslämnare.

Om du tycker att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddslagstiftningen kan du klaga hos Integritetsskyddsmyndigheten, IMY (tidigare Datainspektionen).

Formuläret kunde inte skickas. Försök igen om en liten stund.