Handlingsplan

Handlingsplan för Gränby, Kvarngärdet och Löten 2024–2030

Det behövs ett långsiktigt arbete med ett brett fokus på social hållbarhet för att utveckla Gränby, Kvarngärdet och Löten framöver. Läs kommunens handlingsplan för åren 2024–2030

Gränby har sämre socioekonomiska förutsättningar än Uppsala som helhet, samtidigt som det finns många värden i området att bygga vidare på.

Det behövs ett samlat områdesarbete, med en lång tidshorisont och ett brett fokus på social hållbarhet.

Därför har kommunen antagit Handlingsplan Gränby, Kvarngärdet och Löten 2024–2030 som har fem fokusområden:

• boende och livsmiljöer
  • barn och ungas uppväxtvillkor
  • trygghet och brottsförebyggande
  • jobb och företagande