Är du en person som uppskattar en flexibel arbetsdag med både hembesök och kontorsarbete? Vill du arbeta i en kompetent och engagerad arbetsgrupp? Då kanske just du är den vi söker!
Boendeenhet 2 är den verksamhet inom socialförvaltningens avdelning vuxen som arbetar med uppföljning av bostadssociala beslut, bistånd med Bostad först och administrativt stöd. Vi söker nu en socialsekreterare till uppföljningsgruppen där vi är totalt sex handläggare och en teamledare. Socialsekreterarna arbetar med uppföljning av bostadssociala beslut, i det dagliga arbetet ingår en bredd av uppgifter med både kontorsarbete men även regelbundna hembesök. I tjänsten ingår ett stort mått av egen planering. Verksamheten bedrivs kontorstid och möjlighet till distansarbete finns.
I ditt uppdrag ingår att arbeta med myndighetsutövning och att utreda rätten till bistånd med bostad, följa upp dessa biståndsbeslut och verkställa dem. En stor del av arbetet består av socialt arbete, samverkan och teamarbete samt vara en del av verksamhetens förändringsarbete.
Vi söker dig som har socionomutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du utbildning inom motiverande samtal (MI), lågaffektivt bemötande och hyresjuridik är det meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning, socialt arbete, myndighetsutövning inom socialtjänsten och arbete inom offentlig verksamhet. Goda kunskaper i digitala arbetssätt är ett krav och vi ser det som en fördel om du har goda kunskaper i Microsoft 365 samt kunskaper i Lifecare. B-körkort är ett krav.
Som person är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter och du är flexibel utifrån situationen. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun
Inom socialförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Sök jobbet