Näringslivsprogram

Ett hållbart och växande näringsliv kräver strategi. Läs om det nya näringslivsprogrammet som har sex målområden och handlingsplanen för 2024-2027.

Onsdag 6 mars beslutade kommunstyrelsen att föreslå kommunfullmäktige att anta ett nytt näringslivsprogram. Ett program som fortsätter att utveckla Uppsalas näringsliv som en konkurrenskraftig, attraktivt och stark tillväxtmotor i Uppsala-Stockholmsregionen.

Kommunens lokala näringsliv, politiker och tjänstepersoner har tillsammans arbetat fram det nya näringslivsprogrammet och en fyraårig handlingsplan för hur näringslivsarbetet ska bedrivas.

Måndag 25 mars 2024 föreslås kommunfullmäktige fatta beslut om näringslivsprogrammet.

Sex målområden

Näringslivsprogrammet har sex prioriterade målområden:

• attraktionskraft
  • kompetensförsörjning
  • innovations- och tillväxtkraft
  • företagsservice
  • markberedskap och infrastruktur
  • upphandling

Läs näringslivsprogram och handlingsplan

Läs hela näringslivsprogrammet och handlingsplanen. (PDF, 591 KB)