Ärende

4. Vallokaler och röstningslokaler för förtidsröstning med öppettider 2022

Hitta lokaler och öppettider för att förtidsrösta och för att rösta på valdagen

Förtidsrösta 24 augusti - 11 september

Om du vill rösta i förväg väljer du någon av de lokaler som erbjuder röstning i förväg.

Följ dessa länkar för att se lokaler och öppettider:

Se lokaler och öppettider för förtidsröstning i Uppala kommun på Valmyndighetens webbplats

Se öppettiderna för förtidsröstning i Stadshuset på Valmyndighetens webbplats

Rösta på valdagen 11 september

Om du vill rösta på valdagen så väljer du det valdistrikt som du hör till, den informationen står på röstkortet. Du kan då inte välja annan vallokal.

2022-09-11 12.19: Det är för närvarande långa köer till vallokalerna i Uppsala kommun. Vi hänvisar också till de lokaler för förtidsröstning som är öppna på valdagen.

Följ denna länk för att se lokaler och öppettider:

Se vallokaler för att rösta på valdagen i Uppsala kommun på Valmyndighetens webbplats