Vi söker nu en Silviasyster/undersköterska med specialistkompetens inom demensomsorg till ett LSS-boende för målgruppen yngre personer med demenssjukdom. Verksamheten startade upp under våren 2021 och är belägen i Danmarks by.
I framtiden kommer du även ges möjlighet att arbeta på annan gruppbostad för yngre personer med demenssjukdom i samma uppdrag.
Hos oss står kvalitet i fokus och vi satsar nu genom att anställa en Silviasyster/specialistundersköterska inom demens. För oss är det viktigt att se varje människa bakom sjukdomen och tillvarata de resurser varje individ besitter. Som Silviasyster/ specialistundersköterska arbetar du i ordinarie verksamhet och har även avsatt tid för kvalitetsutveckling del av din arbetstid. Inledningsvis är din arbetsplats Danmarksby gruppbostad men framöver kommer du även att ha din arbetsplats på annan gruppbostad för yngre personer med demenssjukdom.
Välkommen med din ansökan!
Du deltar i den ordinarie verksamheten där du har en viktig roll i direktkontakten med brukarna och ger dem personlig omvårdnad och service med hänsyn till personens individuella behov i enlighet med LSS-lagstiftningen utifrån biståndsbeslut.
I arbetet ingår dessutom att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal och dokumentera enligt LSS.
Som Silviasyster/specialistundersköterska har du också ett särskilt uppdrag där du arbetar med att kvalitetsutveckla verksamheten. Du behöver därför ha ett genuint intresse för att medleda dina arbetskamrater i att skapa en god vardag och livskvalitet för andra. Målet är att din specialistkompetens ska tillvaratas, spridas i verksamheten och bidra till att höja vårdkvaliteten.
Du har en viktig roll i det dagliga arbetet där du bland annat:
• handleder kollegor och studenter
• vägleder i arbets- och förhållningssätt
• håller i reflektionsstunder
• stöttar i individuella ärenden kring brukare
• utvecklar den personcentrerade omsorgen med lämpliga aktiviteter och metoder tillsammans med övrig personal
• säkerställer arbete med kvalitetsregister såsom BPSD
Uppdraget kan också innebära att du deltar i nätverksträffar med andra inom området och deltar på anhörigträffar och utbildningar. I din roll främjar du ett gott samarbete i teamet och med andra inblandade parter för att uppnå en god vård.
Arbetstiderna är främst förlagda till dag och kväll veckodagar, men även helgarbete kan vara aktuellt.
Vi söker dig som är utbildad undersköterska med påbyggnadsutbildning inom demensvård, företrädesvis Silviasyster. Vi ser gärna att du är van BPSD-administratör och även kan Taktil massage. Du behöver ha erfarenhet av arbete inom demensvård. Har du erfarenhet av handledning är det meriterande.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Du behöver också ha dokumentations- och datorvana.
Som person har du en utmärkt pedagogisk förmåga och en djup förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du är skicklig på att skapa, underhålla och utveckla professionella relationer. Du har en stark samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Du är mycket bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Verksamhetschef Cecilia Wadestig, 018-727 72 59
Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 88 16
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 30
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.
Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.
Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba inom vård, hälsa och omsorg
Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Sök jobbet