Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Finskspråkig kommunvägledare till Uppsala kommun

Diarienr:
KSN-2025-02477
Arbetsplats:
Kontaktcenter
Förvaltning:
Kommunstyrelsen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Välkommen till Uppsala kommuns Kontaktcenter, vi söker en finskspråkig kollega till vårt härliga team!

Är du lösningsorienterad, har ett genuint intresse för att hjälpa människor och en passion för att ge bästa tänkbara service? Ta möjligheten att bli en del av vårt team på Kontaktcenter i Uppsala kommun. 

Till Kontaktcenter vänder sig invånare, besökare och företagare via telefon, digitala kanaler eller besöker oss fysiskt i Stadshuset. De som vänder sig till Kontaktcenter får svar på frågor, vägledning och information gällande hela kommunens ansvarsområde.

Beskrivning av arbetsuppgifter

Som kommunvägledare i Uppsala kommun är du ansiktet utåt och en viktig länk mellan kommuninvånarna och kommunen. Du arbetar för att leverera bästa tänkbara service såväl externt till invånare, besökare och företagare, som internt till kommunens egna medarbetare.

Kontaktcenter verkar för att vara ”en tydlig väg in” och ska utgå från de behov av service, vägledning och information som finns hos dem vi är till för. 

Du har ett nära samarbete med dina kollegor och övriga verksamheter inom kommunen för att leverera bästa möjliga service och utveckla vår verksamhet framåt.

Kvalifikationer

Som kommunvägledare representerar du hela kommunens verksamhetsområde och vi söker därför dig som är samhällsintresserad med god grundläggande kunskap om hur samhället, offentlig verksamhet och andra viktiga samhällsfunktioner fungerar. Du har en fingertoppskänsla för service och bemötande mot såväl invånare som kollegor. 

Arbetet innebär ofta ett högt tempo och du behöver därför snabbt kunna identifiera frågeställningar och lösa dem på ett professionellt och effektivt sätt med en bibehållen hög servicenivå.

Vi möter dagligen invånare som har olika behov och frågeställningar och det är därför viktigt att du har god social kompetens, är trygg i att orientera dig i stora informationsflöden och kan bemöta våra invånare på ett lugnt och professionellt sätt oavsett situation. Frågeställningarna som du hanterar är mycket varierande så flexibilitet, lösningsfokus och nyfikenhet är därför viktiga egenskaper hos dig.

Du har gymnasieexamen, gärna med vidareutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, i kombination med erfarenhet av arbete i kundtjänst, kontaktcenter eller motsvarande serviceyrke.  Majoriteten av de ärenden som kommer till Kontaktcenter inkommer via telefon så mycket god vana av telefoni krävs.

Vi arbetar i flera olika verksamhetssystem, vilket ställer krav på att du har lätt att lära dig nya system. Erfarenhet av arbete med Trio och ärendehanteringssystemet Artvise är meriterande. 

Du har mycket god kunskap och förmåga att uttrycka dig tydligt, korrekt och enkelt både i tal och skrift med en god ton och en positiv anda. Arbetet kräver också goda kunskaper i svenska och engelska. I denna rekrytering söker vi en kommunvägledare som har goda kunskaper i finska, både i tal och skrift. Har du ytterligare språkkunskaper, exempelvis arabiska, ryska eller ukrainska, ses det som meriterande.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Ann-Charlotte Berger d'Argy, avdelningschef, 072-584 52 03.

Facklig företrädare: Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på avdelningar för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Månadslön

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Hantering av personuppgifter

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Nytt system för jobbansökningar

Vi använder nu ett nytt system för att ta emot jobbansökningar. Det betyder att du inte längre kan logga in med ett gammalt konto. Du är varmt välkommen att skapa ett nytt konto eller att söka jobbet utan ett konto.

 

Sök jobbet