Är du en skicklig administratör med erfarenhet av bemanning? Är du en fena på service och gillar att lösa och driva utmaningar? Har du dessutom förmåga att effektivt strukturera upp ditt arbete? Då kan det vara dig vi söker!
Beskrivning av arbetsuppgifter
I arbetet ingår att stödja verksamheten och verksamhetschefen med administrativa uppgifter så som;
- Behjälplig med bemanning vid korttidsjukfrånvaro
- Ansvara över arbetsansökningar som kommer via spontansansökan
- Finnas behjälplig vid urval och eventuellt arbetsintervjuer. Signalerar då behov i verksamheten uppstår
- Arbeta med samplanering i geografiska områden, stöttar verksamhetschef att se nya lösningar till smarta scheman.
- Att skapa nya och förändra befintliga verksamhetscheman efter behov
- Ombesörjer att behörigheter stämmer inom respektive område.
- Stöttar medarbetare inom Arbete och Bostad i administrativa frågor.
- Samt andra administrativa arbetsuppgifter. Vara delaktig i förändringsprocesser.
Dokument och intyg som styrker dina utbildningar och kunskaper bifogar du i ansökan.
Du kommer att utgå från Fyrisborg 1 plan 4, där du och dina kollegor sitter tillsammans. Du kommer ingå i ett team med flera andra administratörer, där du stöttar chefer inom funktionsstöd.
Kvalifikationer
Du behöver ha gymnasieutbildning eller eftergymnasial utbildning, alternativt administrativ utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete och ha erfarenhet av bemanningsoptimering. Vi vill att du har mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska samt mycket goda datorkunskaper. Du behöver ha mycket god vana av att arbeta i schemaläggnings system och vi ser gärna att du har erfarenhet av rekrytering samt erfarenhet av samplanering i geografiska områden. Har du erfarenhet och kunskap om LSS, så är det meriterande
Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och ditt förhållningssätt. Du ser möjligheter i förändringar och är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och häller tidsramar.
Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor och ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Verksamhetschef Charlotta Lithammer, 018-727 71 79 eller Verksamhetschef Susanne Dammert, 018-726 02 15
Fackliga företrädare:
Kommunal, 010-442 82 04
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 30
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Vi använder nu ett nytt system för att ta emot jobbansökningar. Det betyder att du inte längre kan logga in med ett gammalt konto. Du är varmt välkommen att skapa ett nytt konto eller att söka jobbet utan ett konto.
Sök jobbet