Du betalar bokningen i efterhand. Du får en faktura med post till den adress som du angav när du registrerade dig som användare. Fakturan ska vara betald inom 30 dagar.
Under juni och juli är det uppehåll i faktureringen. Om du har hyrt lokal eller plats under den perioden får du din faktura i augusti.
Om du har en skuld till kommunen med antingen två förfallna fakturor eller en faktura på över 50 000 kronor kommer du inte att kunna göra fler bokningar innan fakturan är betald.
Vill du ha din faktura digitalt finns det olika betalningsalternativ.
Så gör du för att boka samma lokal eller anläggning en fast tid under en hel säsong.
Så gör du för att avboka en lokal eller plats eller överlåta bokningen till någon annan.
Så gör du för att boka lokal i systemet för bokning och bidrag.
Så gör du för att lägga till en ansvarig användare i systemet för bokning och bidrag.
Här hittar du svar på när fakturan kommer och hur du kan betala den.
Se principer och riktlinjer för hur vi prioriterar bokningar när flera vill boka samma tid.
Så gör du för att se när en bokad lokal blir ledig.
Kontakta bokningsservice för att boka lokal eller anläggning.
För att vi ska kunna ge dig bästa service, ber vi dig att i första hand kontakta oss med e-post. Om du lämnar ditt telefonnummer så ringer vi tillbaka.
018-727 13 90
Måndag–fredag 09.00–12.00
Studenternas, entréplan på Sjukhusvägen 12K. Endast bokade besök.
Gör en felanmälan vid fel eller skada på bokad lokal eller idrottsanläggning
Vid problem med inpassering eller akuta fel, ring felanmälan 0771-13 10 20, dygnet runt. Efter 16.00 kopplas samtalet till SOS Alarm.