Vill du arbeta i en ambitiös, strategisk och dynamisk organisation? Ta chansen att söka tjänsten som e-handelssamordnare hos oss! Nu söker vi dig som drivs av att få ta stort eget ansvar och som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Hos oss får du inte bara ett roligt jobb och trevliga kollegor, du får också möjlighet att göra skillnad för många människor. Sök idag och bli en central del av vårt viktiga arbete!
Uppsala är med sina över 235 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.
Uppsala kommun köper varor och tjänster för cirka 6 miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk och social och ekologisk hållbar utveckling.
Vi på upphandlingsavdelningen ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar och stöttar även de kommunala bolagen. Vi består idag av cirka 45 medarbetare fördelat på fyra enheter, två upphandlingsenheter, en enhet för inköp och en enhet för uppföljning. Denna tjänst är placerad på enheten för inköp.
Hos oss arbetar du i vårt nya stadshus med stadens bästa pendlarläge precis intill centralstationen i Uppsala – cirka 30 minuter från Stockholm. Vi arbetar i en aktivitetsbaserad miljö och erbjuder flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta både på plats och på distans.
Beskrivning av arbetsuppgifter
Kommunen har en väl fungerande e-handelsprocess sedan flera år tillbaka och använder e-handelssystemet Proceedo. Vi är i en spännande fas och arbetar aktivt med att öka andelen inköp som görs via e-handelssystemet. I dagsläget arbetar två personer som e-handelssamordnare och vi förstärker nu med ytterligare två personer. I tjänsten som e-handelssamordnare ingår allt från att säkerställa den löpande driften och systemadministrationen i e-handelssystemet, till att ta fram strategier kring sortiment och utvecklandet av nya tjänster som underlättar beställningsflödet för kommunens verksamheter. E-handelssamordnarna har ett nära samarbete med upphandlarna och övriga roller på avdelningen då vi ständigt arbetar med att utveckla och effektivisera den digitala inköpsprocessen. En framgångsfaktor för e-handel är att skapa goda kontakter med verksamheten internt, men även med Uppsala kommuns leverantörer, varför det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och social kompetens. Tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen bidrar du till att strategiskt utveckla, effektivisera och kvalitetssäkra kommunens inköpsprocess.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning alternativt YH-utbildning inom till exempel system, inköp, ekonomi, logistik alternativt annan kunskap som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av inköp och det krävs att du har grundläggande förståelse för order- och leveransflöden samt grundläggande systemkunskaper av relevant karaktär för uppdraget. Arbetet kräver att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du behöver även ha kunskaper i MS Office, specifikt Excel.
Arbete i offentlig verksamhet är meriterande. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av inköps- och systemadministration samt kunskap om upphandlingsregler (LOU). Det är även meriterande om du har dokumenterad praktisk erfarenhet av inköpsflöden som styrs genom e-handel eller annat inköps- eller ordersystem, och specifikt Proceedo.
Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Vidare har du förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Jobbet passar dig som är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Sist men inte minst har du förmågan att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Malin Klevebrand, enhetschef, 018-727 10 43
Helena Sköld Löfgren, upphandlingschef 018-727 20 24.
Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta område rekrytering: 018-727 68 24.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
En anställning hos Uppsala kommun kan komma att innebära en krigsplacering.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Vi använder nu ett nytt system för att ta emot jobbansökningar. Det betyder att du inte längre kan logga in med ett gammalt konto. Du är varmt välkommen att skapa ett nytt konto eller att söka jobbet utan ett konto.
Sök jobbet