Vill du vara med och bemanna äldreomsorgens verksamheter med engagerade vikarier? Är du intresserad av en roll där du kombinerar rekrytering, personalfrågor och service i en meningsfull arbetsmiljö? Då kan du vara den vi söker till tjänsten som samordnare!
Äldreomsorgens bemanningscenter söker en engagerad och noggrann samordnare som vill bidra till att säkerställa personalförsörjningen inom våra verksamheter.
Ditt uppdrag
Som samordnare är du en nyckelperson som ansvarar för att ta emot beställningar från verksamheter som efterfrågar vikarier. Du säkerställer att behovet av personal tillgodoses genom att aktivt rekrytera, intervjua och anställa nya vikarier. Din roll innebär också att säkerställa att verksamheterna får kvalificerade och lämpliga medarbetare, vilket bidrar till en trygg och kvalitativ äldreomsorg.
Du kommer att jobba tillsammans med andra samordnare och administratörer. Arbetsgruppen jobbar på uppdrag från verksamhetschefer i Äldreomsorgen och ni ansvarar för rekrytering av intermittent anställda. I uppdraget ingår även att informera och delta i mässor.
Din bakgrund
Vi söker dig som har fullgjorda gymnasiestudier och bred erfarenhet av äldreomsorg där du arbetat med vårdnära tjänster men även i administrativa tjänster. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av rekrytering och av arbete i politiskt styrd organisation.
Vi ser att du har kunskaper i anställningsförfaranden och lagstiftning gällande anställning. Det är meriterande om du har kunskaper i personal- och lönesystemet Heroma, Microsoft 365, rekryteringssystem och social dokumentation.
Som person tar du initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Vidare är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Jobbet passar dig som samarbetar och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Robin Fält, samordnare, 018-727 63 97 eller Susanne Andersson, områdeschef, 018-727 72 76.
Facklig företrädare: Vision, Karin Lundborg, 018-727 51 52.
Har du frågor gällande registrering av din ansökan (eller rekryteringsprocessen), kontakta rekryteringsenheten: 018-727 23 30
Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
En anställning hos Uppsala kommun kan komma att innebära en krigsplacering.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.
Vi använder nu ett nytt system för att ta emot jobbansökningar. Det betyder att du inte längre kan logga in med ett gammalt konto. Du är varmt välkommen att skapa ett nytt konto eller att söka jobbet utan ett konto.
Sök jobbet