Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Biståndshandläggare till myndighet arbete och bostad (vikariat)

Diarienr:
OSN-2024-00253
Arbetsplats:
Myndighet OSN, arbete och bostad
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Har du socionomexamen eller examen från sociala omsorgsprogrammet? Trivs du i en roll där du får använda din förmåga att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vår arbetsplats är belägen mitt i centrala Uppsala i det nya stadshuset. Här arbetar du i nya fräscha lokaler och väljer arbetsyta utifrån vilka arbetsuppgifter du ska utföra. I vårt arbete har du stor möjlighet att planerat ditt arbete självständigt samtidigt som du arbetar nära engagerade och drivna kollegor och teamledare och chef.

Vi har stort fokus på digital utveckling! Vi kan erbjuda en flexibel arbetssituation. Det innebär att du kan växla mellan att arbeta på kontoret och med att arbeta hemifrån för att vi tror att vi alla gynnas av att ha den flexibiliteten i arbetslivet.

Vi söker nu två biståndshandläggare för vikariat till och med augusti 2025. 

Ditt uppdrag

I arbetet ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om insatserna bostad med särskild service och daglig verksamhet enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt kompletterande insatser för personer som bor i bostad med särskild service. Uppföljning av insatserna är en viktig del av arbetet för att säkerställa att insatserna är av god kvalitet och att den enskilde ges möjlighet till delaktighet och inflytande i utformningen av stödet. Att ha kontakt med den enskilde, legala företrädare och övriga professioner runt den enskilde är en stor del av arbetet. I din roll ingår också att aktivt söka information om nya domar och använda dig av juridiska databaser för att hålla dig uppdaterad med rättsläget.

För oss är det viktigt att:

  • göra skillnad för våra brukare
  • arbeta tillsammans - teamarbete
  • tänka nytt - för våra brukares bästa
  • få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen.

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionshinderomsorg och goda kunskaper om individens behov i centrum (IBIC). Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Microsoft 365. Det är meriterande om du har goda kunskaper i dokumentation och i systemet Lifecare. 

Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du lugn och samlad i olika situationer och har förmågan att fokusera på rätt saker.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Christina Rosendahl, enhetschef, 018-727 87 30.

Facklig företrädare: 
Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34
Vision, Tommy Törnberg, 018-727 17 44. 

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med augusti 2025 Omfattning: 100% Tillträde: Augusti 2024 eller enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet