Så arbetar vi med: Företagsdialog

Företagen är grunden för ett bra samhälle och du och ditt företag är viktiga för Uppsalas utveckling. Vi vill gärna träffa dig för att höra hur du tycker att det är att driva företag här. Genom dialog utvecklar vi Uppsala tillsammans. Här kan du se olika tillfällen till dialog framöver, du kan förstås även höra av dig via telefon och mejl.

Vårt mål:

I Uppsala ska det finnas ett gott företagsklimat.

• Uppsala möts

Välkommen på Uppsala möts - en samtalsyta för dig som företagare och kommunen. Vi vill gärna fånga upp dina tankar och förslag för att skapa de bästa förutsättningarna för företagande.

• Branschråd

Kom och prata om vilka utmaningar som du och din bransch ser i framtiden tillsammans med nyckelfunktioner inom kommunen.

• Leverantörsträffar

Uppsala växer och det betyder fler affärer. Vi vill gärna träffa dig som är leverantörer eller vill bli leverantör och prata om kommande upphandlingar, och hur vi kan samarbeta och växa tillsammans.

• Företagsbesök

12 företag fick besök samtidigt av totalt 49 tjänstepersoner från Uppsala kommun varav 36 chefer från stadsbyggnadsförvaltningen. Satsningen är en del i arbetet att förbättra dialogen mellan kommunen och näringslivet.

• Vi som jobbar med näringslivsutveckling

Här ser du alla som jobbar på kommunens näringslivsenheter för att underlätta för dig som företagare i Uppsala. Välkommen att höra av dig!

Kontakta näringsliv och destination

Kommunens näringslivsutvecklare är till för att hjälpa dig som företagare i Uppsala. Varmt välkommen att kontakta oss!

Telefon

018-727 00 00 (kommunens kontaktcenter, öppet vardagar 8.00–17.00, torsdagar 8.00–18.00)

naringsliv@uppsala.se

Kontaktuppgifter till tjänstepersoner på avdelningen näringsliv och destination

För frågor om evenemang och besöksmål, kontakta Destination Uppsala på destination@uppsala.se, telefon 018-727 48 00.

Om du har betalningssvårigheter eller andra frågor om fakturering till och från kommunen, kontakta kommunens ekonomisupport ekonomisupport@uppsala.se.

Se även

• Så arbetar vi med:

Näringsliv

Näringslivet i Uppsala har blomstrat under lång tid. Spetskompetens, entreprenörskap, upplevelser, evenemang och hela världen runt hörnet har skapat utveckling och framgång. Vi vill ge ännu bättre näring till framgången och skapa möjligheter för fortsatt utveckling. Vi lovar att göra allt för att du ska uppleva att det är här i Uppsala som du vill utveckla ditt företag. Genom relationsskapande, effektivitet och hög rättssäkerhet vill vi skapa möjligheter för dig och ditt företag att växa. Vi har nu höjt ribban med en omfattande handlingsplan med förbättringar. Vår ambition är att vara en bra affärspartner för dig och att du ska lyckas.

• Så arbetar vi med:

Så arbetar vi med innovation

Uppsala står inför stora utmaningar, precis som resten av världen. För att möta dessa utmaningar måste vi tänka nytt, testa nytt och lära nytt. Nya problem kräver nya lösningar, lokala som globala. Nu skapar vi förutsättningar för att fler ska kunna vara delaktiga i utvecklingen. Tillsammans skapar vi nytt som gör skillnad.