Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Arbetsterapeut till Bernadotte moderna äldreboende

Diarienr:
ALN-2025-00829
Arbetsplats:
Bernadotte
Organisation:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du utbildad arbetsterapeut och vill arbeta med patientcentrerad vård där aktivitet och samverkan är i fokus? Då har du kommit rätt! Hos oss får du arbeta i ett kompetent team med kollegialt lärande. Välkommen med din ansökan redan idag!

Bernadotte är ett modernt äldreboende i Valsätra med stora ytor för samvaro, egen trädgård och närhet till naturen. Valsätra ligger 6 kilometer söder om Uppsala centrum och är ett omtyckt bostadsområde med goda bussförbindelser in till stan. Bernadotte har 80 lägenheter, hälften av lägenheterna är för personer med omvårdnadsbehov och hälften för personer med demenssjukdom. Här kan du läsa mer om vår verksamhet!

Utöver en trygg anställning och konkurrensmässig grundlön erbjuder vi:

  • Möjligheter till individuell kompetensutveckling, ett nätverk av arbetsterapeuter och ett nära samarbete med Uppsala universitet.
  • Samverkan och nära relationer mellan verksamhet, stödfunktioner och arbetstagarorganisationer.
  • Kollektivavtal med tjänstepension, sjuklön, semesteravtal och försäkringar.
  • Försäkring under arbetstid och resa till och från arbetet genom AFA och arbetskläder.
  • Friskvårdsbidrag (3000:-) och möjlighet till förmånscykel.

Beskrivning av arbetsuppgifter
Som arbetsterapeut hos oss får du möjlighet att göra skillnad genom att med brukaren i centrum bidra med din kompetens, kunnande och engagemang. Din roll kommer innebära arbete med varierande arbetsuppgifter inom ditt område såsom:

  • bedöma aktivitetsförmåga och åtgärder kopplade till bedömning
  • prova ut och förskriva hjälpmedel enligt hjälpmedelsprocessen
  • stötta verksamheten i utformning av lämpliga aktiviteter för brukarna och värna om aktivitetsbevarande arbete
  • handleda och stötta personal i ett arbetssätt där patienten är så delaktig som möjligt
  • stötta och handleda personal i att arbeta med god förflyttningsteknik och ergonomi.

Du kommer att arbeta i team med sjuksköterskor, fysioterapeut, undersköterskor och verksamhetschefer. Vår ambition är att du tillsammans med oss utvecklar verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, där vi välkomnar både dig som är erfaren och dig som är nyexaminerad legitimerad arbetsterapeut. För att lyckas i rollen behöver du ha god datorvana och kunna tala, läsa och skriva obehindrat på svenska. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom särskilt boende för äldre (SÄBO) och har erfarenhet av hjälpmedelsförskrivning.

Som person tar du ansvar för din uppgift, strukturerar själv upp ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du tar även initiativ och initierar aktiviteter. Vidare har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Sist men inte minst arbetar du bra med andra människor, där du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. 

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Anna Nyström, verksamhetschef, 018-265 59 03.

Facklig företrädare: Sveriges arbetsterapeuter, Eva-Carin Lindgren, 018-727 84 93.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 37 86.

Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Månadslön

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Hantering av personuppgifter

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

För dig med skyddad identitet

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Nytt system för jobbansökningar

Vi använder nu ett nytt system för att ta emot jobbansökningar. Det betyder att du inte längre kan logga in med ett gammalt konto. Du är varmt välkommen att skapa ett nytt konto eller att söka jobbet utan ett konto.

 

Sök jobbet