Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Du som företagare kan följa och hantera pågående ärenden med kommunen inom flera verksamhetsområden.

Byggärenden

Här hittar du e-tjänster för att följa och hantera ditt byggärende.

Miljöärenden

Här kan du följa och komplettera pågående miljöärenden.

Ärenden om serveringstillstånd

Använd tjänsten för att ansöka, komplettera en ansökan eller hantera ändringar och anmälningar.

Ärenden om tobak, folköl, e-cigg och tobaksfria nikotinprodukter

Använd tjänsten för att hantera tillstånd, anmälningar och förändringar.

Ärenden hos Uppsala brandförsvar

Du kan kontakta Uppsala brandförsvar om du har frågor kring ett pågående ärende.

Starta ett nytt ärende

För att starta ett nytt tillståndsärende behöver du först ta reda på hur ärendet ska skickas in och vilket underlag som behövs.

Tillstånd, regler och tillsyn

Ta reda på vilka regler som gäller, hur du ansöker om tillstånd, hur en tillsyn går till och vad det kostar. Hantera pågående ärenden.

Har du frågor? Prata med oss!

Kontakta Kontaktcenter

Hör av dig till Kontaktcenter om du vill veta mer om Uppsala och kommunens tjänster, eller vill komma i kontakt med viss verksamhet eller person.

Kontakta Uppsala kommun

Telefon:
018-727 00 00
E-post:
uppsala.kommun@uppsala.se
Besöksadress:
Stadshuset, Stadshusgatan 2 i Uppsala
Postadress:
Uppsala kommun, Kontaktcenter, 753 75 Uppsala