Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Beställarombud / Projektledare till fastighetsstaben

Diarienr:
KSN-2022-03204
Arbetsplats:
Lokalförsörjning
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Har du erfarenhet av projektledning/beställning inom området samhällsfastigheter samt erfarenhet av strategiskt arbete? Trivs du i en roll med mycket ansvar och uppföljning? Då kan du vara den vi letar efter till oss på Stab Fastighet! 

Lokalförsörjning har det samlade ansvaret för att planera för och effektuera all social infrastruktur.

Ditt uppdrag

Som beställarombud/projektledare på stab fastighet är du ansvarig för att bevaka och kravställa kommunens intressen vid nyproduktion, större lokalförändringar i befintliga inhyrningar och lokalanpassning i nya inhyrningar. Du bevakar detta genom att följa upp tid, ekonomi och kvalité. Nämndernas lokalförsörjningsplaner utgör grunden för uppdraget.

Omfattning:

  • Du är ansvarig för att ta fram beställningsunderlag, så som funktionsprogram, som säkerställer att aktuell verksamhet kan bedrivas i hyresobjektet
  • Du ska vara en aktiv part gällande utveckling av lokalerna och dess ändamålsenlighet i samarbetet med medarbetare inom verksamheterna
  • Du är även föredragande i förvaltningarnas ledningsgrupper och i nämnder
  • Du ska vara en aktiv part i arbetet med att säkerställa att stabens planeringsunderlag är realiserbara
  • Du ska vara väl införstådd i stabens grunduppdrag och aktivt arbeta för att leverera enligt detta

Arbetsuppgifterna innefattar även:

  • utformning av lokaler och/eller bostäder i samarbete med avdelnings- och verksamhetschefer eller av denna utsedda representant
  • analyser och bedömningar gällande verksamheternas lokalbehov och viljeriktning
  • omsätta de lokalstrategiska försörjningsplanerna till handling
  • framtagande och revidering av nämndernas funktionsprogram
  • framtagande av rumsfunktionsprogram
  • framtagande av upphandlingsdokumentation

 

Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har utbildning inom projektledning, byggprojektledning, juridik eller samhällsbyggnad. För att lyckas i arbetet behöver du ha dokumenterad erfarenhet av projektledning/beställning inom området samhällsfastigheter samt erfarenhet av strategiskt arbete (analyser med mera). Vi ser gärna att du har erfarenhet av ekonomiskt ansvar, strategisk lokalplanering samt upphandling och LOU (lagen om offentlig upphandling). Arbetet kräver att du behärskar Office-paketet (Word, Excel, och liknande) samt kan författa text. Du har mycket goda egenskaper i svenska språket och B-körkort. Det är önskvärt om du har kunskap att författa text på kanslisvenska samt kunskaper om projektledning. 

Som person är du analytisk och bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du har förståelse för ekonomi i balans och har en helhetssyn över hur beslut påverkar kommunens ekonomi. Vidare är du flexibel och tar gärna initiativ för att uppnå resultat. Du är kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom har du ett agilt arbetssätt och kan relatera till din omgivning på ett professionellt och tydligt sätt. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. 

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Andreas Bolinder, gruppchef, 018-727 44 46.

Facklig företrädare: SACO, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet