Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Handledare / samordnare

Diarienr:
OSN-2022-00508
Arbetsplats:
Socialpsykatri, träffpunkts- och sysselsättningsverksamhet
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

I Uppsala kommun jobbar vi varje dag för våra kommuninvånare och nu söker vi en handledare/samordnare till våra träffpunkts- och sysselsättningsverksamheter för människor med psykisk ohälsa. Du brinner extra för samhällsnytta och människor, det du gör på jobbet gör skillnad för någon annan.

Uppsala kommuns träffpunkts- och sysselsättningsverksamheter för människor med psykisk ohälsa finns på ett flertal platser inom kommunen. Verksamheten är en plats för återhämtning, fylld med social samvaro och fritidsaktiviteter, kurser och studiecirklar, strukturerad sysselsättning, resor och utflykter.

Det här är en direktrekrytering med anställning hos Uppsala kommun och i den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad som tar emot din ansökan och hanterar rekryteringsprocessen.

Ditt uppdrag

Som handledare kommer du att vara delaktig i öppethållande av träffpunkter, stödja och handleda vid aktiviteter och sysselsättning. Vara delaktig i arbetet med verksamhet för ungdomar, med planering och informationsmöten. Vara delaktig i utflykts- och reseverksamheten som riktar sig till alla med psykisk ohälsa.

Som samordnare kommer du att stödja och avlasta verksamhetschefen, och vara involverad i och leda kvalitets- och utvecklingsarbete och ha vissa administrativa sysslor, såsom schemaläggning och bemanning, fakturahantering, planering av verksamhet och webb- och informationsaktiviteter inklusive produktion av tryckt material.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen som handledare/samordnare tror vi att du har:

  • Gymnasial utbildning inom omvårdnadsprogrammet med inriktning psykiatri eller annan utbildning som arbetsgivaren anser är relevant.
  • Flerårig dokumenterad erfarenhet med målgruppen personer med psykisk ohälsa och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
  • B-körkort sedan minst 3 år tillbaka.
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
  • Goda kunskaper i Officepaketets alla delar.
  • Erfarenhet av att föreläsa och tala inför stora grupper.

Krav för rollen är ett uppvisande utdrag från belastningsregistret.

Det är meriterande om du också har:

  • MI-utbildning.
  • Utbildning i livsmedelshygien.
  • Kunskaper i Publisher, Photoshop, InDesign, Webbdesign, EpiServer7, samt kursadministrativa system.
  • Kunskap i personaladministrativa program, t.ex. Heroma, HRM och Timecare.
  • Kunskap i ekonomiprogram, t.ex. Agresso och Unit4.

Som person är du positiv och bra på att strukturera, planera och prioritera arbetet. Du är kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Du har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt samt att du har en god empatisk förmåga och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation.

Upplysningar

I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad där rekryteringskonsult Linnea Holmström gärna svarar på dina frågor på linnea.holmstrom@randstad.se eller 070-2844965.

 Din ansökan skickar du in via Randstads hemsida, klicka här. 

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Bli en av oss - Uppsala kommun


Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse