Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se
Ledigt jobb

Enhetschef till Kontaktcenter

Diarienr:
KSN-2021-02285
Arbetsplats:
Kontaktcenter
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du en ledare som brinner för att skapa effektiva och välfungerande flöden med fokus på att leverera service i rätt tid? Ser du att engagerade medarbetare är en självklarhet för att lyckas? Då är det här rätt jobb för dig!

Uppsala växer i snabb takt. Förra året blev vi 5 250 fler och kommunen har nu 225 000 invånare. Vi har bland annat utsetts till världens bästa klimatstad, Sveriges bästa offentliga arbetsgivarvarumärke och årets tillväxtkommun. Detta ger oss energi att fortsätta att bygga en kommun som håller ihop, där stad och land utvecklas tillsammans. Nu söker vi en enhetschef med driv och engagemang för att utveckla vårt Kontaktcenter så att alla som lever, verkar och vistas i Uppsala upplever hög service, tillgänglighet och effektivitet!

Läs mer om vår organisation här!

Ditt uppdrag

Som chef för Kontaktcenter har du personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar för cirka 40 medarbetare, varav några är timanställda. Du ingår i ledningen för avdelning Service och kommer att arbeta nära enheten för Receptionstjänster. Till din hjälp som chef har du tillgång till stöd från bland annat HR, ekonomi, IT och kommunikation.

Ditt uppdrag är att säkerställa effektiva ärendeflöden i syfte att optimera våra leveranser både tidsmässigt och för att säkra en hög servicenivå. Du kommer att ha stort fokus på att öka effektiviteten i våra olika kontaktvägar då vi idag har en utmaning med alltför långa väntetider. Du ska både ha ett driv att säkra bästa möjliga service samt ha ett engagemang för att utveckla både dina medarbetare och verksamheten. Kontaktcenter ska erbjuda ett gott bemötande och ge effektiv service och för att det ska förverkligas behöver du säkerställa att medarbetarna känner engagemang och arbetsglädje.

Du kommer att arbeta mot målet att skapa en produktionsverksamhet som gör skillnad för alla dem som vill och behöver komma i kontakt med Uppsala kommun. Då enheten är relativt ny kommer du att vara med och bygga upp verksamheten med siktet inställt på att bli bäst på att leverera effektiv service, ett gott bemötande och hög tillgänglighet.

Som chef i Uppsala kommun har du stort handlingsutrymme och goda möjlighet att påverka ditt uppdrag. Du har också stora möjligheter att utvecklas i din roll. Vi erbjuder dessutom en kultur där vi uppmuntrar samarbete och välkomnar nyskapande. Vi som jobbar inom kommunen ska bidra till att göra skillnad för alla som lever, verkar eller vistas i Uppsala!

Din bakgrund

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning gärna med inriktning inom ekonomi, försäljning och/eller kundvård. Du har flera års chefserfarenhet innefattande personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt goda kunskaper i Office-paketet. Vidare har du vana vid arbete i olika personal- och ekonomisystem och goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Talar du flera språk utöver detta är det meriterande. 

Du är trygg i ditt ledarskap och har fokus på effektiv produktion med en hög servicenivå. Du är en van förändringsledare och din ledarstil präglas av tydlighet, tillgänglighet och en förmåga att fatta snabba beslut när det behövs. Du har förmågan att delegera, har lätt för att bygga förtroende och trivs med att vara synlig i organisationen. Då detta är en verksamhet under uppbyggnad är det viktigt att du tar ansvar för att arbeta med måluppfyllelse gällande uppsatta mål och att du är van att analysera och arbeta med nyckeltal. Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd verksamhet eller inom produktion eller försäljning är meriterande.

Du har arbetat med verksamhetsutveckling både på strategisk nivå och på operativ nivå och har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av att leda på distans. Vidare uppskattar du att arbeta i en miljö med ständiga förändringar och ett högt tempo. Du ser möjligheter och löser problem och framförallt har du en stor förmåga att lyfta dina medarbetare genom att skapa delaktighet och engagemang.

Som person är du målinriktad, serviceminded, lösningsorienterad och strukturerad, vilket gör att du trivs och levererar även när det inte finns färdig struktur runt omkring dig. Du bygger relationer och nätverk samt är van att få samverkan att fungera med många olika grupper. Du har mycket god förståelse för ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. 

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Ann-Charlotte Berger d'Argy, 018-727 88 80.

Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Josephine Alderson, 018-727 23 04.

Fackliga företrädare:
Ledarna, Alexandra Södervall, 018-727 77 22
Kommunal, 010-442 88 16 alt. 018–7272440
Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49
Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia, Jonny Eliasson, 018-727 22 12
DIK, Erik Önnevall, 018-727 21 85

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Om enheten Kontaktcenter
Uppsala kommuns Kontaktcenter har i uppdrag att samordna kommunens service gentemot alla som vill eller behöver komma i kontakt med kommunen för att lösa sitt ärende. De som lever, verkar och vistas i Uppsala ska kunna förvänta sig en effektiv service i hanteringen av sina vardagsärenden. För att kunna erbjuda en smidig service inom alla kommunens områden ska Kontaktcenter utgöra en kvalitativ första kontaktväg in till den kommunala organisationen för alla medborgares ärenden till kommunen. Kontaktcenter består idag av ca 40 kommunvägledare och organiseras inom Kommunledningskontoret, Gemensam service. Kontaktcenter startade november 2019.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100 % Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet ovan vid "Har du frågor gällande rekryteringsprocessen/registrering av din ansökan" så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att klicka på "Sök jobbet".

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet