Coronaviruset och covid-19: Folkhälsomyndigheten har beslutat om skärpta nationella föreskrifter och allmänna råd för att förhindra smittspridningen. Läs mer om covid-19 och coronaviruset

Stäng

Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se
Ledigt jobb

Samordnare till Ekeby hemvård i Uppsala

Diarienr:
ALN-2021-00181
Arbetsplats:
Ekeby hemvård
Förvaltning:
Äldreförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Ekeby hemvård går en spännande och händelserik framtid tillmötes och behöver nu utöka sitt arbetslag med en samordnare som samarbetar bra med andra människor. Har du tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och vill arbeta med administration, samordning och planering? Då kan det här vara jobbet för dig!

Ekeby hemvård är en av 12 hemtjänstverksamheter som Uppsala kommun bedriver i egen regi. Vi arbetar på uppdrag av äldrenämnden som deltar i samhällsplaneringen utifrån ett seniorperspektiv och finns i en lokal på Sernanders väg 16 i Flogsta. 
Vårt uppdrag är att erbjuda stöd, vård och omsorg till personer som inte längre klarar sin egen vardag så att dessa kan bo kvar hemma med en bibehållen skälig levnadsnivå.  Arbetsgruppen består av undersköterskor, vårdbiträden, samordnare och planerare och verksamhetschef och totalt arbetar ett 50-tal personer i verksamheten.

Läs mer om vår verksamhet här: Vård och omsorg Uppsala

Ditt uppdrag

I den här rollen kommer du först och främst att ansvara för administrativa och operativa processer kring brukare och myndighet. Samordning av personal rörande den dagliga driften vilket bland annat innefattar, daglig bemanning, schemaläggning och rekrytering. Kontakt med biståndshandläggare och anhöriga och brukare. Administration kring personalhantering och personalprocesser. Du kommer att rapportera till verksamhetschefen.

I jobbet ingår även att:

  • upprätta genomförandeplaner
  • planera, initiera och genomföra aktiviteter
  • delta i möten och sammankomster
  • fungera som administrativt stöd till verksamhetschef.

Din bakgrund

Vi söker dig som har gymnasiekompetens. Du har även erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Arbetet kräver dessutom goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, B-körkort och goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom vård och omsorg eller har ledarskapsutbildning och högskoleutbildning exempelvis socionom.

Du samarbetar bra med andra människor. Du anpassar dig lätt till ändrade förutsättningar och ser möjligheterna i förändring. Vidare är du en person som planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att ta egna initiativ och sätta igång aktiviteter för att uppnå resultat.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elin Sandberg, verksamhetschef, 018-727 55 50

Facklig företrädare:
Tommy Törnberg, Vision, 018-727 24 33

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Inom äldreförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Omgående, enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet ovan vid "Har du frågor gällande rekryteringsprocessen/registrering av din ansökan" så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att klicka på "Sök jobbet".

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet