Coronaviruset och covid-19: Folkhälsomyndigheten har beslutat om skärpta nationella föreskrifter och allmänna råd för att förhindra smittspridningen. Läs mer om covid-19 och coronaviruset

Stäng

Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se
Ledigt jobb

Administratör till Service och administration i Uppsala

Diarienr:
SCN-2021-00064
Arbetsplats:
Service och administration
Förvaltning:
Socialförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Vill du vara med och bidra till goda förutsättningar för socialförvaltningens uppdrag? Är du en person med hög servicekänsla och är strukturerad? Är du dessutom noggrann och trivs i en roll som ställer höga krav på samarbete och kommunikation? Välkommen att söka tjänsten som administratör hos oss på Service och administration redan idag! 

Det bästa med det här jobbet är att arbetet är väldigt mångsidigt, att arbetet gör stor skillnad för många människor och att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. Tjänsten är ett föräldravikariat under 9 månader med ev. förlängning.

Enheten service och administration huvudsakliga uppgift är att stödja kärnverksamheten med administrativt stöd inom ekonomi och administration, framför allt till avdelningen BoU myndighet, men har även några uppdrag till enhetschefer och avdelningschefer på de andra avdelningarna inom förvaltningen. Detta för att skapa en flexibilitet i den service som ska tillhandahållas och för att ge kärnverksamheten bästa möjliga förutsättningar att lyckas med sina uppdrag.

Avdelning systemleding består av tre enheter: service och administration, verksamhetsnärastöd och strategiskt stöd. Vi stödjer kärnverksamheten så att förvaltningen lyckas med grunduppdraget och vi ökar den politiska genomslagskraften. Vi arbetar systematiskt, hållbart och teambaserat mot samma mål med värdegrunden som utgångspunkt.

Vår värdegrund är:

  • Göra skillnad
  • Arbeta tillsammans 
  • Välkomna nyskapande

Läs mer om vår verksamhet

Ditt uppdrag

I arbetet ingår det både vaktmästeri och att ge administrativt stöd. Det ingår även att ha kontakt med externa aktörer såsom fastighetsskötare och städbolag samt besvara och hantera inkommande förfrågningar till funktionsbrevlådan på Internservice från handläggare och enhetschefer. I uppdraget ingår det även att medverka i den digitala utvecklingen.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och bestå bland annat av:

  • Inköp av kontorsmaterial, kontorsmöbler, telefoner m.m.
  • Registrera felanmälan gällande lokaler, maskiner m.m.
  • Registrera behörigheter i Iris och anmäla utbildningar i BOKA.
  • Beställning av leveranser, flytt av kontorsplatser, datorer m.m.
  • Backup: - gällande registreringar av anmälningar, ansökan, yttranden. - reception och posthantering. Arbetsuppgifterna kan variera med tiden.

Din bakgrund

Till den här tjänsten söker vi dig som har avslutad gymnasieutbildning. Det är dessutom meriterande om du har YH-utbildning inriktning administration eller liknande. Du har erfarenhet av administrativt arbete och i en koordinerande roll, samt har goda kunskaper att arbeta i Office-paketet och erfarenhet av arbete med registreringar i digitala system. Det är önskvärt om du har goda kunskaper i Proceedo, Procapita, LifeCare och Iris. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Krav att du har B-körkort.

Du har förmågan att snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du en serviceinriktad person som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vi ser även att du är kommunikativ som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom uttrycker du dig välformulerat, tydligt och engagerat.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Britt-Marie Hafelt, enhetschef, 018-727 16 60

Facklig företrädare:
Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Systemledning, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Anställningsvillkor

Anställningsform: Visstidsanställning, 9 månader med ev. förlängning. Omfattning: 100% Tillträde: 2021-05-17 Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta den person som finns angiven i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att klicka på ”Sök jobbet”.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet