Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Matsedel för de kommunala förskolorna

De kommunala förskolorna har gemensam meny.

Måltidsservices meny för de kommunala förskolorna

Se matsedeln i mobilen 

Du kan också se matsedeln i webb-appen Mashie matsedel.
Läs om hur du laddar ner appen på Måltidsservices webbplats

Om maten på de kommunala förskolorna

Läs om maten på de kommunala förskolorna på Måltidsservices webbplats.  Där kan du också läsa om vad som gäller för specialmat och hur du beställer det.

Det är nötförbud i kommunens skollokaler. Det betyder att du inte får ha nötter eller mandel i lokalerna. Med nötter menas till exempel hasselnöt, valnöt, paranöt, cashew, jordnöt, mandel, pekannöt, pistagenöt och macadamianöt.

Maten på fristående förskolor och familjedaghem

Fristående förskolor och familjedaghem bestämmer själva sin meny. Kontakta dem direkt om du vill veta mer eller har frågor om maten.

Hitta förskolor och familjedaghem

Kontakta Måltidsservice

Nyheter om förskola och familjedaghem

Se fler nyheter
Kampanjer
  • Utveckla digitaliseringen i undervisningen

    "Vi ser barnen som aktiva medieproducenter i stället för passiva mediekonsumenter"

Så arbetar vi med förskola och familjedaghem

  • Så arbetar vi med:

    Aktiva och hållbara resor för barn och unga

    Barnets resa handlar inte bara om att ta sig från en plats till en annan. Barn som får göra aktiva resor blir mer självständiga och mår bättre. Samtidigt läggs grunden för goda vanor. Uppsala kommun arbetar med att öka andelen barn och unga som går, cyklar eller tar bussen till och från förskola, skola och fritidsaktiviteter.

  • Så arbetar vi med:

    Höjda kunskapsresultat och likvärdig skola

    Ett av skolans viktigaste uppdrag är att kompensera för barns och ungas skillnader i uppväxtvillkor. Oavsett bakgrund och förutsättningar ska alla barn och elever få en likvärdig chans att lyckas i skolan och få med sig en god utbildning ut i livet. Många verksamheter behöver fungera och samverka för att nå målet om en likvärdig skola.