Riktlinje

Riktlinje för personalparkering för kommunkoncernens medarbetare

Som arbetsgivare är Uppsala kommun och dess kommunala bolag skyldiga att säkerställa att personalparkering administreras så att medarbetarna i koncernen följer gällande skatteregler. En kommunövergripande riktlinje skapar förutsättningar för ett gemensamt förhållningssätt och en samordnad hantering mellan olika arbetsplatser inom koncernen.

Syftet med riktlinjen är att hanteringen av personalparkeringar ska vara enhetlig inom kommunkoncernen.

Riktlinjen gäller för alla koncernens arbetsplatser förlagda i områden där parkeringar i närheten är avgiftsbelagda.