Kriterier

Kriterier för antagning och placering: gymnasieskola och anpassad gymnasieskola

Kriterier för antagning och placering till gymnasieskola och anpassad gymnasieskola är utbildningsnämndens konkretisering av hur skollagen och gymnasieförordningen ska tillämpas i Uppsala kommun. Kriterierna gäller för Uppsala kommuns gymnasieantagning. Gymnasieantagningen ansvarar för att anta elever till den kommunala huvudmannens gymnasieskolor och de fristående huvudmän som har meddelat att de vill ingå i den gemensamma antagningen samt för kommunerna Heby, Knivsta, Tierp och Östhammar som använder gymnasieantagningen som antagningskansli.