Riktlinje

Riktlinje för Uppsala kommuns jämställdhetspris

Jämställdhet är ett prioriterat område globalt, nationellt och i Uppsala kommun. För att skapa incitament för intern verksamhetsutveckling samt att främja och förstärka kommunens jämställdhetsarbete har kommunstyrelsen beslutat att inrätta ett jämställdhetspris

Dokument

Riktlinje för Uppsala kommuns jämställdhetspris

WEBBSIDA (HTML)

Jämställdhet är ett prioriterat område globalt, nationellt och i Uppsala kommun. För att skapa incitament för intern verksamhetsutveckling samt att främja och förstärka kommunens jämställdhetsarbete har kommunstyrelsen inrättat jämställdhetspriset.

Uppsala kommuns jämställdhetspris ska delas ut för att uppmärksamma en verksamhet eller person inom Uppsala kommun som genomfört ett medvetet och normkritiskt arbete som bidragit till varaktig jämställdhet. Riktlinje för Uppsala kommuns jämställdhetspris beskriver den modell som utarbetats för priset och innehåller bestämmelser om prisets jury, vem som är behörig att nomineras samt kriterier för hur inkomna nomineringar ska bedömas.