Personlig kontakt ovärderlig för restaurangägare

Vilket alkoholutbud krävs av en restaurang? Hur berusad får en gäst vara? Vilka tider är det ok att servera alkohol? Alkohollagen kan vara svår att tolka. Nu finns en artikel på uppsala.se om hur kommunen stöttar Uppsalarestaurangerna.

bartender häller upp drinkar
Den personliga kontakten med alla Uppsalakrögare och rutiner för återkoppling är ovärderligt i det kontinuerliga förbättringsarbetet av kommunens företagsservice.

– Som kommun har vi ansvar för att hjälpa restaurangerna att följa lagen. Vi tolkar lagen objektivt och stöttar restaurangerna så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet, säger Henrik Larsson, handläggare, tillståndsenheten, Uppsala kommun.

I den nypublicerade artikel på uppsala.se kan du läsa mer om det här med serveringstillstånd, vikten av en personlig kontakt och kommunens uppdrag att stötta.

Jag vill läsa mer om hur kommunen samarbetar med Uppsalas restauranger.

Fler artiklar

Under våren har vi fördjupat oss i sex myndighetsområden för att ge inblick i hur arbetet för företagsklimatet i Uppsala kontinuerligt utvecklas: bygglov, brandskydd, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll, upphandling och serveringstillstånd.

Jag vill se samtliga artiklar om arbetet för ett bättre företagsklimat (uppsala.se)