Uppsnack – delta i dialoger om innerstaden och Tuna 7 oktober

Uppsala kommun genomför dialoger med invånare, företagare och föreningar runt om i kommunen i tidiga skeden av samhällsbyggnadsprocessen. Vi kallar dialogkonceptet för Uppsnack – ett samtal där du har chansen att berätta om hur du vill att framtiden ska utvecklas där du bor och/eller verkar. Vad är ett hållbart och gott liv för dig? Lördag 7 oktober kan du delta i Uppsnackdialoger om innerstaden och Tuna.

Uppsnack är ett komplement till dialoger enligt Plan- och bygglagen (PBL), som äger rum i senare skeden av samhällsbyggnadsprocessen.

Uppsnack innerstaden

Uppsala kommuns innerstadsstrategi beskriver hur stadens centrala delar bör utvecklas på ett hållbart sätt. Innerstadsstrategin ska uppdateras och inför det arbetet vill vi ta del av dina synpunkter och idéer.

Datum: Lördag 7 oktober
Tid: 12–15
Plats: Stora Torget, Uppsala

Kom till Stora Torget och prata med kommunalråd och tjänstepersoner inom samhällsplanering. Du kan också lämna synpunkter om:

• revideringen av Uppsala kommuns innerstadsstrategi
  • Uppsala C
  • Kungsängen och Kungsängstorg
  • Fyrishovsområdet.

Uppsala kommuns nuvarande innerstadsstrategi beslutades av kommunfullmäktige 2016.
Ta del av Uppsala kommuns nuvarande innerstadsstrategi (under uppdatering 2023).

Uppsnack Tuna

I samband med höstmarknaden i Tuna är Uppsala kommun på plats för att prata med dig som bor och/eller är verksam i bygden. Det är en del av arbetet med att uppdatera Uppsala kommuns landsbygdsprogram.

Datum: Lördag 7 oktober
Tid: 10–14
Plats: Höstmarknaden vid Tuna Lanthandel

Förtroendevalda i Uppsala kommuns landsbygdsberedning finns på plats tillsammans med tjänstepersoner från kommunkoncernen. På plats finns

• Bibliotek Uppsala – Bokbussen
  • Uppsala Vatten och Avfall AB
  • bygglovshandläggare
  • landsbygdsstrateger
  • näringslivsutvecklare
  • översiktsplanerare.

Ta del av hela programmet för Uppsnack Tuna

Uppsala kommuns nuvarande landsbygdsprogram beslutades av kommunfullmäktige 2017.
Ta del av Uppsala kommuns nuvarande landsbygdsprogram (under uppdatering 2023).

Engagera dig och var med och påverka i Uppsnack – dialoger i tidiga skeden av samhällsbyggnadsprocessen: uppsala.se/uppsnack

Tillsammans utvecklar vi Uppsala kommun för att du och kommande generationer ska trivas.