Nu invigs en ny seniorrestaurang

Onsdag 11 oktober invigs en helt ny seniorrestaurang. Det firas med bubbel, mingel och festligheter.

Det är vård-och omsorgsboendet Linné som öppnar för allmänheten i sin nya seniorrestaurang på Stenbrohultsvägen 93 i Sävja. Det var i juni som äldrenämnden beslutade om att öppna en ny seniorrestaurang. Då tog äldrenämnden också beslut att Ramund och Årsta seniorrestauranger stänger vid årsskiftet. Och att det blir helgstängt på alla restauranger förutom Senioren.

- Jag är glad att kunna öppna en ny seniorrestaurang. Uppsala satsar mycket på aktiviteter för kommunens seniorer och det ska vi vara stolta över. Våra öppna verksamheter finns för att skapa livskvalitet, motverka ofrivillig ensamhet och bidra till att göra Uppsala till en äldrevänlig kommun. Det är bra att boende i Sävja nu får bättre tillgång till detta, säger Tobias Smedberg
(V) ordförande i äldrenämnden.

Invigning under Aktiv oktober

På invigningen deltar Tobias Smedberg och vård- och omsorgsförvaltningens direktör Lenita Granlund. Förutom invigningstal så bjuds besökarna på alkoholfritt bubbel, mingel och så serveras lunch förstås.

- Det känns roligt att vårt vård- och omsorgsboende Linné får en seniorrestaurang. Och extra roligt att invigningen sker under Aktiv oktober, en månad där Uppsala kommun presenterar över 100 aktiviteter för seniorer att prova på. Aktiviteterna är geografiskt lättillgängliga oavsett om man bor på landsbygden eller i stan. Många av aktiviteterna pågår året om, säger Lenita Granlund, direktör för vård- och omsorgsförvaltningen.

Läs om aktiviteterna under Aktiv oktober.

Datum och tid

Datum: 11 oktober
Tid: 11.30
Plats: Linné äldreboende, Stenbrohultsvägen 93

En lunch på seniorrestaurang kostar 70 kronor.

Läs om Seniorrestauranger och se menyn på Måltidsservice webbplats