Få koll på hela Uppsalas utveckling – prenumerera på nyhetsbrevet!

Varför bygger de just där jag bor? Hur blir det med förskolan i det nya bostadsområdet? Och hur satsar kommunen på en hållbar samhällsutveckling?  Välkommen till Mer av Uppsala - nyhetsbrevet som tar ett helhetsgrepp på Uppsalas stadsutveckling. Vi berättar om nya bostadsområden, grönområden och infrastrukturen. Men också hur du och kommande generationer ska ha en god och välfungerande vardag. Vi berättar om vad, hur och framför allt varför Uppsala utvecklas som det gör.  Så, få koll på Uppsalas utveckling och börja prenumerera redan idag!

Börja prenumerera

Fyll i din e-postadress i fältet nedan och tryck på Prenumerera. Du får en bekräftelse till din mail som du behöver godkänna. Sen är det bara att vänta på nästa månads nyhetsbrev, som landar i din mailkorg omkring den 15:e, utgivning cirka nio gånger om året.

E-postadress:

Här kan du läsa de nyhetsbrev vi skickat ut.

Mars 2024, Mer av Uppsala - nyhetsbrev
Februari 2024, Mer av Uppsala - nyhetsbrev
Januari 2024, Mer av Uppsala - nyhetsbrev

Se tidigare nyhetsbrev

Hantering av personuppgifter

Uppsala kommun behandlar personuppgifter enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Kommunstyrelsen ansvarar för hanteringen av dina personuppgifter i detta formulär. Kontakta kommunstyrelsen

Vi samlar in uppgifterna för att kunna sprida nyheter och information om samhällsutvecklingen i Uppsala till berörda aktörer. Det gör vi utifrån den rättsliga grunden allmänt intresse.

Vi sparar uppgifterna så länge arbetet med stadsutveckling pågår.

Begär utdrag eller klaga

Om du vill ta del av de uppgifter vi har sparade om dig kan du begära ett registerutdrag. Du har rätt att få uppgifterna inom 30 dagar.
Läs om dina rättigheter som uppgiftslämnare

Om du tycker att vi behandlar dina personuppgifter i strid med dataskyddslagstiftningen kan du klaga hos Integritetsskyddsmyndigheten .