Detaljplan för spårvagnsdepån går ut på granskning

I planeringen för det kommande spårvägsbygget, har kommunen tagit fram ett förslag till detaljplan för en spårvagnsdepå, som ska tillhandahålla vagnar för kommunens nya spårväg. Efter samrådet är nu förslaget till detaljplan redo för nästa steg kallat granskning.

Detaljplanen för depån har varit ute på samråd under sommaren 2023. Allmänhet, remissinstanser med flera hade då möjlighet att komma in med synpunkter. Sammanlagt kom det in 573 yttranden på den föreslagna detaljplanen.

Efter samrådet har kommunen sammanställt och bemött alla synpunkter i en samrådsredogörelse,  samt gjort mindre ändringar i planförslaget. Det ändrade förslaget ställs nu ut för granskning under en granskningsperiod som inleds 8 mars och beräknas pågå till 19 mars 2024.

Detaljplan spårvägsdepå

Läs mer om detaljplan för en spårvagnsdepå