Granskning säkerhetsarbete extraordinära händelser höjd beredskap 2018

KPMG har på uppdrag av Uppsala kommuns revisorer granskat kommunens arbete med beredskap för extraordinära händelser samt höjd beredskap.
Efter genomförd granskning är vår sammantagna bedömning att beredskapsarbetet i Uppsala kommun är ändamålsenligt. Kommunen har en ändamålsenlig krisledningsorganisation och bedriver ett kontinuerligt beredskapsarbete. Trots detta finns det vissa utvecklingsområden vad gäller kommunens systematiska arbete och beredskap för extraordinära händelser samt höjd beredskap. Granskningen ingår i revisionsplan 2018.