Vinnarna i årets UF-mästerskap

Mässhallen på Fyrishov myllrade av entreprenörskap under torsdagen då 500 gymnasielever och 185 kreativa montrar tävlade om pris i ett 20-tal kategorier.

Vinnare i Årets UF-företag i Uppsala län: Dienaci UF, Celsiusskolan

– Vi är så stolta över våra fantastiska UF-företagare! Det är extra kul att se så många unga företagare som betonar vikten av att arbeta hållbart och inkluderande, säger Sephide Wägner, regionchef för Ung företagsamhet i Uppsala län.

Nästa generations entreprenörer

Uppsala kommun är partner till Ung företagsamhet (UF) för att främja nästa generations entreprenörer och jobbskapare. Inför prisutdelningen har ett juryarbete gjorts av tjänstepersoner och politiker från Uppsala kommun och lokala företagare. Ett 20-tal vinnare korades under torsdagen i olika kategorier. Stort grattis alla unga entreprenörer!

Vinnare i årets UF-företag i Uppsala Kommun

1. Luxé UF, Lundellska skolan

2. Blow out UF, Celciusskolan

3. Resail UF, Lundellska skolan

Vinnare i Årets UF-Företag i Uppsala län

Dienaci UF, Celsiusskolan

Jag vill se listan över samtliga vinnare i årets UF-mästerskap (ungforetagsamhet.se)

Fin grogrund

– Ung företagsamhets verksamhet är viktig för Uppsala kommun och målet att skapa 2 000 nya jobb per år. Att driva UF-företag är första steget på entreprenörstrappan och det här är en fin grogrund för morgondagens entreprenörer. Uppsala har en stark kultur och vilja av ”pay it forward” vilket märks genom ett stort engagemang som rådgivare och i juryarbetet, säger Charlotte Skott, näringslivsdirektör Uppsala kommun.

Jag vill läsa mer om UF i Uppsala län.

För mer information