Ulrika Hammarström Årets Företagare i Uppsala

I går gick den årliga Företagargalan av stapeln då företag som gnistrat lite extra under året hyllas. På torsdagskvällen fick Ulrika Hammarström, Scandinavian CROs grundare och vd, ta emot kvällens finaste utmärkelse, Årets företagare på Uppsala slott.

bild på vinnaren årets företagare
Ulrika Hammarström, Årets Företagare i Uppsala, på scenen under gårdagens Företagargala.

Monica Hedberg, Företagarna, landshövding Stefan Attefall och kommunalrådet Eva Christiernin (S) lämnade över priset med motiveringen: ”Årets företagare har utmärkt sig genom att visa hög prestation, utvecklat en effektiv och framgångsrik metod som strävar efter att förbättra människors liv…”

Tre gånger tidigare Ulrika nominerats i olika kategorier på Företagargalan. I går fick hon ta emot kvällens finaste utmärkelse.

– Omtumlad, rörd och stolt över priset! Min vision har varit att bygga ett företag som kan göra skillnad för patienter i behov av nya och bättre behandlingar och att möjliggöra framtidens forskning. Men den har också varit att bygga ett hållbart företag och en arbetsplats som värnar om varje individ och där det finns en stark företagskultur. Ödmjukt tacksam över priset och djupt imponerad av alla företag som fanns representerade under galan, säger Ulrika Hammarström.

Bredd och spets

Både nomineringarna och vinnarna i galans alla kategorier visar på bredden och spetsen i Uppsalas näringsliv. Övriga välförtjänta vinnare var:

Årets småföretag: Uppsala Musikverkstad, Håkan Berg
Årets komet: Munkplast, Peter Stambeck
Årets innovation: Magström, Johan Abrahamsson, J. José Pérez-Loya och Urban Landin
Årets framtidspaning: Minolei Cosmetics, Emma Filipsson och Helena Amiley
Årets hederspristagare: Villa Anna, Rafael Löfstedt
Årets unga företagare: Pandai, Jenny Laev Alfvén

Ett stort grattis till alla pristagare!

Uppsala kommun är en samarbetspartner till Företagargalan som arrangeras av Företagarna Uppsala:

– Att få hylla och fira våra företag under en tillställning som Företagargalan är fantastiskt. Företagen är grunden för ett bra samhälle. Tillsammans säkerställer vi att Uppsala är en plats som många vill besöka och där det är attraktivt att bo, leva, arbeta, utbilda sig och driva företag, säger Charlotte Skott, näringslivsdirektör, Uppsala kommun.

För mer information