Dags att nominera till Årets landsbygdsaktör 2023

I Uppsala kommun finns många eldsjälar, föreningar och entreprenörer som är viktiga för landsbygdernas utveckling. Varje år uppmärksammar vi någon av dessa som har gjort skillnad för landsbygdsutvecklingen i kommunen.

För att kunna bli Årets landsbygdsaktör ska företaget, gruppen, föreningen eller personen förgående år ha:

• gjort en insats som bidragit till landsbygdsutvecklingen enligt Uppsala kommuns landsbygdsprogram.
  • gjort en insats som bidragit till ökad ekonomisk, social eller ekologisk hållbarhet på landsbygderna.
  • gjort en insats i närtid som gynnat allmänheten på landsbygderna.
  • ·sin bas på landsbygderna.

Känner du till någon eldsjäl, förening, grupp eller företag som bidragit till Uppsala kommuns utveckling av landsbygderna under förra året? Gå gärna in och nominera!

Mer information om priset, inklusive tidigare års pristagare.

Landsbygdsprogram för Uppsala kommun.

Landsbygdsberedning för Uppsala kommun.

Nominera senast 15 mars 2024.