Ta hjälp av lista med tillgängliga platser när du söker förskola

Ta hjälp av kommunens lista över tillgängliga platser så har du större chans att få plats på den förskola som du vill ha.

En förskolelärare sitter vid ett bord med två barn  och äter vindruvor.

– Du kan använda dig av listan med tillgängliga platser för att se hur stor chans du har att få en plats på de förskolor som du har valt. Om du har valt tre förskolor som har upp till fem tillgängliga platser är det inte så stor chans att du får någon plats där. Då är det bra om du väljer eller lägger till en förskola som har fler än 20 platser. Du får då större chans att få in ditt barn på en förskola som du vill, säger Caroline Sedin, chef för Antagning och placering.

Om listan över tillgängliga platser i förskolor

Listan visar tillgängliga platser i förskolor i Uppsala kommun, både kommunala och fristående förskolor som ingår i kommunens kö. I listan kan du enkelt se ungefär hur många lediga platser en förskola har i nuläget och anpassa dina val efter det.

Uppgifterna kommer från enheten för Antagning och placering och uppdateras en gång i månaden.

Se lista över tillgängliga platser i förskolor