Linda Jacobson blir ny direktör för miljöförvaltningen

Kommunstyrelsen har beslutat att anställa Linda Jacobson som direktör för miljöförvaltningen. Hon kommer att tillträda tjänsten 1 april 2024.

Linda Jacobson
Linda Jacobson är ny direktör för miljöförvaltningen. Foto: Enköpings kommun.

Linda Jacobson arbetar idag som miljöchef i Enköpings kommun och som ställföreträdande förvaltningschef för miljö- och byggnadsförvaltningen.

- Jag är mycket glad att få Linda till Uppsala kommun. Hon har en bred och djup kunskap och förståelse för verksamhetsområdet. Detta i kombination med hennes mångårig chefserfarenhet från kommun, stat och näringsliv gör att hon kommer kunna bidra till att göra Uppsala ledande inom miljö och hälsoskydd, säger stadsdirektör Joachim Danielsson.

- Jag ser väldigt mycket fram emot att få omsätta mina tidigare kunskaper och erfarenheter i ett nytt och större sammanhang. Detta är frågor som engagerar mig djupt och Uppsala är en kommun med höga miljö- och hållbarhetsambitioner, säger Linda Jacobson.

Linda Jacobson börjar sitt arbete som direktör för miljöförvaltningen 1 april 2024.

Om miljöförvaltningen

Miljöförvaltningen är en kommunal myndighet som stödjer miljö- och hälsoskyddsnämnden och driver den kommunala lantmäterimyndigheten. På förvaltningen arbetar cirka 100 medarbetare.