Förslag till Mål och budget 2024 med plan för 2025–2026

Styret med Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet har presenterat sitt förslag till Mål och budget 2024 med plan för 2025–2026. Mål och budget är kommunens övergripande styrdokument.

Mål och budget 2024 yttrandeversion

Kommunstyrelsens arbetsutskott beslutade 12 september att styrets förslag till Mål och budget ska skickas ut till nämnder och bolag för yttrande och kvalitetssäkring. Det är ett led i arbetet med att förankra och kvalitetssäkra mål och budget.

Läs förslaget

Läs styrets förslag till Mål och budget 2024 med plan för 2025–2026 (PDF, 3 MB)

Kommunfullmäktige beslutar i november

Nämnder och bolag har till 2 oktober på sig att inkomma med förslag på justeringar. Styrets slutliga förslag läggs fram i samband med kommunstyrelsens sammanträde 18 oktober. Då presenterar även övriga partier sina förslag till budget.

Mål och budget beslutas sedan i kommunfullmäktige 6–7 november och börjar gälla 1 januari 2024.