Föreningslivet bjuds in till dialogkonferens

Forskningens syn på samverkan och lokala goda exempel inspirerar på årets dialogkonferens. Kommunen och det lokala föreningslivet möts på konferensen för att reflektera om samarbeten och samverkan. Välkommen till Uppsala Konsert & Kongress 25 september om du är en del av Uppsalas föreningsliv.

Personer runt ett bord som pratar med varandra

Under dialogkonferensen 25 september gör vi en sammanfattning av åren 2018–2023 genom att lyfta goda och lovande exempel på samverkan mellan kommunen och föreningslivet. Vi gör det för att fira de framsteg som den lokala överenskommelsen gjort för samverkan mellan kommunen och föreningslivet.

Ta del av presentationer, samtal, utställare och tårta

Konferensen inleds med en gemensam session med fokus på den lokala överenskommelsen och samverkan i stort ur ett forskningsperspektiv. Under tårtfikat och minglet finns möjlighet att hitta nya samverkansmöjligheter genom att prata med deltagare och olika utställare. Konferensen avslutas med inspirerande exempel och ett reflekterande samtal.

Program och praktisk information

• Var: Uppsala Konsert & Kongress (UKK).
  • När: 25 september, 17.00–20.00.

Läs mer om den lokala överenskommelsen mellan kommunen och föreningslivet.