Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Äldreombudsmannen arbetar för att du som bor inom Uppsala kommun och är 65 år eller äldre ska ha goda levnadsförhållanden samt med att bevaka dina intressen och rättigheter. I arbetet att göra Uppsala till en bra plats för äldre att leva och bo i är de äldres och anhörigas röster viktiga.  

Frågor, åsikter eller funderingar

Om du har frågor, åsikter eller funderingar som handlar om personer som är 65 år eller äldre kan du kontakta äldreombudsmannen. Även du som anhörig kan kontakta äldreombudsmannen.

Äldreombudsmannen är fristående, opartisk och har tystnadsplikt, men handlägger inga enskilda ärenden och kan inte ompröva eller ändra fattade beslut.

Samverkar för att lyfta viktiga frågor

För att göra Uppsala till en bra plats för äldre att leva och bo i samverkar äldreombudsmannen med

  • Verksamheter inom Uppsala kommun.
  • Myndigheter och Region Uppsala.
  • Ideella aktörer inom relevanta samhällsområden.
  • Civilsamhället, särskilt genom Uppsala pensionärsföreningars samarbetsråd (UPS) och kommunala pensionärsrådet (KPR).

Foto på brunhårig kvinna med glasögon.

Äldreombudsman för Uppsala kommun är idag Helene Stenlund.

Årsrapporter

Läs äldreombudsmannens årsrapporter

Kontakta äldreombudsmannen

Telefon:
018-727 12 39, tisdag, onsdag, fredag 8.30–9.30.
E-post:
aldreombudsmannen@uppsala.se
Besöksadress:
Äldreombudsmannen är på plats på Kontaktcenter fredagar 10 - 12, Stadshuset, Stadshusgatan 2
Postadress:
Uppsala kommun, Gemensam service, Stadshuset, Stadshusgatan 2, 753 75 Uppsala
Fakturaadress:
Uppsala kommun, vård- och omsorgsförvaltningen, 753 75 Uppsala