Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Från och med 1 maj finns nya avtal för tolktjänster.

Enligt ramavtalet ska du vända dig till tolkföretag i följande rangordning:

  1. Språkservice Sverige AB, Telefon: 077- 045 74 58
    Kundnummer: 38465 (god man/förvaltare, referens 32)
    Kundnummer: 38466 (god man för ensamkommande barn, referens 33)

  2. Digital interpretations Scandinavia AB, Telefon: 010-199 45 00
    Kundnummer: 5245

  3. Transvoice AB, Telefon 077- 145 50 10
    Kundnummer: 109623 (god man/förvaltare, referens  32)
    Kundnummer: 109625 (god man för ensamkommande barn, referens 33)

Rangordningen innebär att du alltid måste kontakta Språkservice Sverige AB först. Om de inte kan erbjuda tolk får du kontakta tolkföretag nummer två.

Överförmyndarnämnden ersätter bara tolk som följer upphandlingen. Om Språkservice Sverige AB inte kan erbjuda dig tolk måste du meddela det till overformyndarnamnden@uppsala.se. Detta för att vi ska vara säkra på att vi enbart attesterar fakturor som följer upphandlingen.