Här hittar du kontaktuppgifter till personer och verksamheter som du kan höra av dig till om du har frågor eller behöver hjälp. Välkommen att höra av dig!
Du är alltid välkommen att höra av dig till oss! Vi kan ge dig information och vägledning om stöd och hjälp som finns för dig som har en funktionsnedsättning.
Du kan både ringa och mejla. När du ringer till oss får du prata med en biståndshandläggare. Du behöver inte ringa till en växel först eller välja en siffra på telefonen för att komma rätt.
måndag
9.00–11.30
tisdag
13.00–15.30
onsdag–fredag
9.00–11.30
Här finns kontaktuppgifter till några av dem som du med funktionsnedsättning eller som är anhörig kan ha nytta av.
Du som är orolig för en person med funktionsnedsättning kan kontakta oss.
Kontakta brukarombudet Jeanette Nordin om du har frågor eller behöver tips, råd eller vägledning om funktionsnedsättning.
Anhörigcentrum erbjuder stöd till dig som hjälper en närstående. Det är viktigt att även du får stöd och egen tid för att orka och må bra.
Personligt ombud är till för dig som har en långvarig psykisk funktionsnedsättning. Du har stora svårigheter i din vardag och ett sammansatt behov av vård, stöd och service.
På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.
Om en person som står dig nära utsätter dig för hot, våld eller förtryck, kan du få stöd och hjälp av socialtjänsten och andra myndigheter.
Här hittar du samlade kontaktuppgifter till olika delar av Uppsala kommun.
Hitta kontaktvägar för dig som är över 65 år.
Hjälp oss att bli bättre! Dina synpunkter är mycket värdefulla för oss och vi strävar alltid efter att bli bättre.
Vårt mål är att erbjuda god vård och omsorg. Bidra till att göra vården säkrare genom att tala om vad du tycker.
Dina synpunkter är viktiga för oss. De hjälper oss att göra kommunens verksamheter och tjänster bättre. Vi är tacksamma om du vill dela med dig av till exempel beröm, klagomål eller förslag.