Välkommen på invigning av mötesbänkarna

Fredag 19 april inviger vi mötesbänkarna i Uppsala kommun. Välkommen till bänken i Gränbyparken så berättar vi mer, fikar och spelar kubb.

En bänk i solsken
Du hittar mötesbänkarna på flera platser.

Du kanske har sett att det finns ett gäng gulblå bänkar med en liten skylt på i några av kommunens parker? Det är våra mötesbänkar som är ett led i att motverka ofrivillig ensamhet och främja sociala möten. Här kan du sitta för en pratstund med någon ny eller gammal.

Förhoppningen är att mötesbänkarna ska bidra till fler spontana möten och samtal mellan Uppsalabor i alla åldrar. Men det är också en helt vanlig bänk för den som vill vila fötterna.

Här hittar du bänkarna

Idag finns det fem mötesbänkar utplacerade. Vid Flusterpromenaden i Stadsparken, Tullgarnsparken, Gränbyparken, Sjungarbackens lekplats i Bälinge och Valsätraparken.

Och nu är det dags för invigning!

Tid och plats

Gränbyparken
Fredag 19 april

Karta över parken (PDF, 6 MB)

Program

Ingivningen startar med att äldrenämndens ordförande Tobias Smedberg och omsorgsnämndens ordförande Asal Gohari är på plats och berättar om tanken bakom bänkarna. Därefter bjuds det på fika och umgänge med kubbspel och boule för de som vill prata mer.

Välkommen!

Kontakt: