Så ska Trafikverket minska tågförseningarna till och från Uppsala

Med anledning av vinterns tågstrul har kommunstyrelsens ordförande, Erik Pelling, bjudit in Trafikverkets regiondirektör, Rami Yones, till kommunstyrelsens möte. för att redogöra för vilka åtgärder Trafikverket planerar att vidta för att förbättra punktligheten för tågtrafiken till och från Uppsala.

Innan kommunstyrelsemötet kommer Erik Pelling och Rami Yones träffas för en pressfrukost på Uppsala Centralstation för att diskutera den allvarliga situationen.

Välkommen till pressfrukosten för att höra om vägen framåt, samt för möjligheter att ställa frågor och genomföra enskilda intervjuer.

Tid: Onsdag 7 februari klockan 8.30

Plats: Espresso House, Uppsala Centralstation

Vi bjuder på kaffe och smörgås.

Meddela ditt deltagande till jenny.westbratt@uppsala.se

För mer information