Lämna synpunkter på kommunens service

Har du synpunkter på kommunens verksamhet och tjänster? På uppsala.se/synpunkter kan du lämna dina förslag på förbättringar, klagomål, beröm eller andra synpunkter.

Dina synpunkter är värdefulla för oss och bidrar till att utveckla och förbättra kommunens verksamheter och tjänster. Använd formuläret för att enkelt lämna din synpunkt, oavsett vilken del av kommunens verksamhet det gäller.

Du kan lämna

• förslag på förbättringar
  • klagomål
  • beröm
  • andra synpunkter.

Lämna synpunkter

Du kan välja att vara anonym, men om du vill få återkoppling behöver du lämna kontaktinformation.

Det går också bra att kontakta verksamheten direkt för att lämna synpunkter. Har du frågor om ett pågående ärende ber vi dig att kontakta handläggaren i ärendet direkt.

Lämna ingen känslig information

Lämna inga känsliga uppgifter i synpunktsformuläret. Om du vill anmäla kränkande behandling eller har annan känslig information ska du lämna din anmälan på ett säkert sätt. Kontakta då verksamheten direkt eller skicka brev.

Vi kan utveckla kommunens service tillsammans

Synpunkter från invånare och besökare medborgare är en viktig del i kommunens utvecklingsarbete. När vi har tagit emot och hanterat din synpunkt blir den en del av vårt systematiska kvalitetsarbete.

Synpunkter är en allmän handling

Tänk på att synpunkter som har skickats in i vårt synpunktsformulär blir en allmän handling. Det betyder att synpunkterna diarieförs och registreras. Om någon begär ut informationen kan den lämnas ut i enlighet med offentlighetsprincipen. Undantag är om synpunkterna omfattas av sekretess.