International Hub samlar 450 talanger som siktar på jobb i Uppsala

I morgon samlar Uppsala International Hub över 450 internationella arbetssökande till eventet "Reaching the Swedish Job Market". Här får talangerna möjlighet att mötas och bygga starka professionella nätverk och hitta nycklarna till den svenska arbetsmarknaden.

Uppsala International Hub strävar efter att underlätta en smidig övergång för internationella talanger in på den svenska arbetsmarknaden. Genom mötesplatsen "Reaching the Swedish Job Market" får arbetssökande stöd, tips och inspiration för att lära sig om olika karriärs- och jobbmöjligheter som Uppsala har att erbjuda.

– Det är fantastiskt roligt att intresset är så stort. Den här gruppen av talanger har så mycket att erbjuda. Här får de möjlighet att bygga nätverk och få en förståelse för hur den svenska arbetsmarknaden fungerar, säger Arivan Tutal, näringslivsutvecklare, Uppsala kommun.

Förutom att olika organisationer och talare är på plats blir det workshops och presentationer av konkreta verktyg som kan hjälpa till på vägen mot ett jobb.

Media är välkommen att delta, för mer information kontakta Arivan Tutal, näringslivsutvecklare, Uppsala kommun.

När: 13 februari, 16–19
Var: Ångström, Lägerhyddsvägen 1
Kontakt: Arivan Tutal, näringslivsutvecklare, 018-727 21 51.

Eventet arrangeras av Uppsala International Hub, ett samarbete mellan Uppsala kommun, Uppsala universitet, Handelskammaren i Uppsala och Region Uppsala samt Sveriges Lantbruksuniversitet.

För mer information