Problem med telefonin

Uppdatering 26 december 5.30: problemen är nu lösta och det går att ringa som vanligt igen.

utropstecken

Uppdatering: problemen är nu lösta.

Nyheten som publicerades 25 december löd: Just nu går det inte att ringa till fasta nummer i kommunen. Det påverkar bland annat trygghetslarmen och socialjouren.

Kommunens leverantör av telefoni har en driftstörning och det går inte att ringa till oss. Det påverkar bland annat trygghetslarmen (trygghetsjouren), socialjouren, joursjukvården och arbetsledare jourtid.

Så här fungerar trygghetslarmen

Den som trycker på sitt larm får ingen att prata med men vi skickar ut medarbetare på samtliga larm och du kommer att få hjälp.

Så här kommer du i kontakt med socialjouren

När du ringer nummer 018-15 00 00 så får du en upptagetton. Ring istället 112 så hjälper de dig vidare.

För medarbetare

Om du som jobbar i Uppsala kommun behöver komma i kontakt med arbetsledare jourtid eller joursjukvården finns information på Insidan.
Till nyheten på Insidan (länken fungerar bara för medarbetare i Uppsala kommun)

Prognos framåt

Leverantören arbetar för att lösa problemet och så fort det är löst kommer vi att meddela det här.