Pressinbjudan: Trygghetsdialog i Stenhagen

På onsdag den 7 juni bjuder Uppsala ungdomsjour och Polisen in till en trygghetsdialog i Stenhagen. Då får de som bor och verkar i området chans att tycka till och svara på frågor om trivsel och trygghet.

Trygghetsdialoger är en del i Uppsala kommuns och polisens långsiktiga brottsförebyggande arbete. Syftet är att fånga synpunkter och förslag med fokus på unga, som kan öka tryggheten i området. På plats finns bland andra Hilde Wiberg, enhetschef på Uppsala Ungdomsjour och Lisa Sannervik, kommunpolis, men också representanter från samverkanspartners i området (Svenska kyrkan, Uppsalahem samt Nattvandring.nu).

Media är välkomna!

Tid: Onsdag den 7 juni kl.15.00-18.00