Just nu sker uppdateringar på webbplatsen som påverkar sökfunktionen och vissa innehållsdelar.

Stäng

Nu kan du enkelt ansöka om autogirobetalning

Får du fakturor från Uppsala kommun? Nu har vi gjort det enklare för dig att ansöka om autogirobetalning.

Autogiro innebär att pengarna dras automatiskt från ditt konto varje månad. Du kan ansöka om autogiro till Uppsala kommun genom din bank men nu även göra det direkt på vår webbplats. För att kunna göra det behöver du ha bank-id eftersom tjänsten kräver signering.

Inför din kommande autogirobetalning varje månad får du en makulerad faktura där det står vilket belopp som kommer att dras från ditt konto och vilken dag det sker. Du ska inte betala fakturan som är makulerad ­– den är enbart en bekräftelse på din kommande autogirobetalning.

Läs mer och ansök om autogiro:
Betalningar till Uppsala kommun