Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Administratör till naturskönt boende öster om Uppsala

Diarienr:
ALN-2024-00327
Arbetsplats:
Lillsjögården
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Känner du igen dig i uttrycken "spindel i nätet" och "ansiktet utåt"? Vi söker dig som vill ta ett stort ansvar att säkerställa bemanning, arbeta effektivt med planering av resurser och samtidigt ha mycket kontakter med människor. Vi erbjuder en nyckelroll på naturnära Lillsjögården öster om Uppsala. 

Lillsjögården är ett gemytligt boende med små avdelningar och naturskönt läge i utkanten av Almunge. Almunge ligger cirka 26 kilometer öster om Uppsala. Vi har lägenheter för personer med omvårdnadsbehov, demenssjukdom, psykisk funktionsnedsättning och för par som vill bo tillsammans.

Läs gärna mer om Lillsjögården här

Ditt uppdrag

Som administratör är du spindeln i nätet som säkerställer bemanning och löpande arbetar med resurs- och schemaplanering. I samarbete med verksamhetschef och andra funktioner i verksamheten bidrar du till att arbetet på avdelningarna rullar på smidigt alla dagar i veckan, året om.

Du har en nyckelroll i arbetet med att hantera och koordinera delar av boendekedjan – såsom kontakt med brukare och deras anhöriga, boendesamordnare, fastighet och ekonomi. Du är många gånger verksamhetens ansikte utåt genom att ta emot besökare och inflyttningar på boendet. Du kommer också att bistå vid, och ibland själv genomföra, intervjuer inför rekryteringar av personal och placering av praktikanter och elever.

Arbetet innebär också att bistå verksamhetschef med olika administrativa uppgifter såsom exempelvis att

  • granska tidrapporter och ledighetsansökningar
  • hantera inkommande fakturor
  • förbereda underlag inför inköp
  • bidra till att effektivisera administrativa processer.

Till vardags besvarar du också inkommande telefonsamtal och e-postmeddelanden, administrerar nycklar och parkeringstillstånd samt har kontakt med besökare och externa aktörer såsom till exempel städbolag, tekniker, fastighetsskötare och förvaltare.

Som administratör arbetar du dagtid på vardagar. 

Din bakgrund

Vi söker dig med erfarenhet av administrativt arbete och av arbete i en koordinerande roll. Du är van användare och intresserad av olika system och har erfarenhet av arbete med registrering i digitala system. Vidare har du goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. 

Som grund har du minst gymnasialutbildning, helst med administrativ inriktning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med

  • kundservice
  • ekonomiadministration 
  • några av våra verksamhetssystem, så som Heroma, Proceedo, UNIT4, Lifecare, Iris, Asta.

Som person behöver du vara bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete. Du har lätt att se saker i ett större perspektiv utifrån hela verksamhetens bästa. För att lyckas i denna roll krävs en god förmåga att arbeta serviceinriktat och vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Flexibilitet och en förmåga att se möjligheter i förändringar är också något vi efterfrågar.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Tobias Molander, verksamhetschef, på 018-727 06 29 (telefon och sms)

Fackliga företrädare:
Kommunal 010-442 82 02
Vision Karin Lundborg, 018-727 51 52

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 12 95

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt.

Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten.

Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Arbeta inom vård och omsorg - Uppsala kommun

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet