Ungdomsträff för nationella minoriteter 27 april

Lördagen 27 april 13.00 leder Fredens Hus i samarbete med Uppsala kommun en träff för ungdomar som tillhör de nationella minoriteterna. Ungdomar i åldrarna 13 till 25 år är välkomna!

Bilder på flaggorna för de nationella minoriteterna
De nationella minoritetsflaggorna

Träffen riktar sig till ungdomar mellan 13 och 25 år som identifierar sig som rom, same, sverigefinne, jude eller tornedaling. Även till dig som har släkt med bakgrund till de nationella minoriteterna och som bor i Uppsala, Håbo, Knivsta, Tierp, Älvkarleby eller Östhammars kommun. Kom om du är nyfiken, vill veta mer eller bara hänga. Målet är att samla unga och berätta mer om deras rättigheter.

Under träffen kommer vi bjuda på mackor, dryck och fika. Du behöver inte anmäla dig till träffen och det går bra att ta med en kompis.

Plats, tid och bussbiljetter

• Kulturhuset Grand på Trädgårdsgatan 5 i Uppsala
  • 13.00 till ca 15.00

Det kostar ingenting att vara med och det finns inga förväntningar, utan du kan komma och gå som du vill.

Du tar dig enklast till Grand genom att åka kollektivtrafik. Gå av på Centralstationen eller annan hållplats i centrum. Därifrån är det promenadavstånd. Fredens hus bjuder på bussbiljetten. Om du vill ha en bussbiljett kan du höra av dig till Antonio Basala, på antonio@fredenshus.se.

• Fika, häng och mingel
  • Tipspromenad
  • Quiz-tävling med vinster
  • Kort information om nationella minoriteter och kommunens arbete