Konsumentrådgivning hos Konsument Uppsala

På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.

Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du

  • vill ha råd före köp
  • vill göra miljö- och klimatsmarta val
  • har frågor om telefoner och abonnemang
  • ska skriva avtal med en hantverkare
  • har frågor om bilköp och bilreparationer
  • är missnöjd med en vara du har köpt
  • vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
  • vill ha stöd när du ska anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden.

Konsumentrådgivningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi.

Pröva ett ärende i lokala konsumentrådet

Lokala konsumentrådet är ett samarbete mellan den lokala konsumentverksamheten och handeln. Rådet prövar tvister mellan konsumenter och företag i Uppsala kommun. Att pröva ett ärende i konsumentrådet är kostnadsfritt.

Kontakta Konsument Uppsala för att komma i kontakt med konsumentrådet.

 

Kontakta Konsument Uppsala, konsumentrådgivningen

Kontakta oss via formulär

Öppettider

Besök oss måndag–torsdag 9.00–12.00, drop-in.
Vill du komma en annan tid? Ring så bokar vi in dig.

Telefonrådgivning 018–727 18 20
Vi nås som bäst måndag–fredag 9.00–17.00. Om vi inte svarar, lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan.

Telefon: 018-727 18 20
Besöksadress: Stadsbiblioteket, Svartbäcksgatan 17.
Postadress: Uppsala kommun, Konsument Uppsala, 753 75 Uppsala