Konsumentrådgivning hos Konsument Uppsala

På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.

Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du

  • vill ha råd före köp
  • vill göra miljö- och klimatsmarta val
  • har frågor om telefoner och abonnemang
  • ska skriva avtal med en hantverkare
  • har frågor om bilköp och bilreparationer
  • är missnöjd med en vara du har köpt
  • vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
  • vill anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden.

Konsumentrådgivningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi.

Pröva ett ärende i lokala konsumentrådet

Lokala konsumentrådet är ett samarbete mellan den lokala konsumentverksamheten och handeln. Rådet prövar tvister mellan konsumenter och företag i Uppsala kommun. Att pröva ett ärende i konsumentrådet är kostnadsfritt.

Kontakta Konsument Uppsala för att komma i kontakt med konsumentrådet.

 

Kontakta Konsument Uppsala, konsumentrådgivningen

Under sommaren har vi ändrade besöks- och telefontider.

Vecka 26–28 (26 juni–16 juli): tisdag, onsdag, torsdag 10.00–12.00

Vecka 29–31 (17 juli–6 augusti): stängt

Vecka 32–28 (7 augusti–20 augusti): tisdag, onsdag, torsdag 10.00–12.00

Kontakta oss via formulär

Du kan också ringa och besöka oss. 

Telefon- och besökstid måndag–torsdag 9.00–12.00.
Vill du komma en annan tid? Ring så bokar vi in dig.

Telefon: 018-727 18 20
Besöksadress: Stadsbiblioteket, Svartbäcksgatan 17.
Postadress: Uppsala kommun, Konsument Uppsala, 753 75 Uppsala